"Seferoğulları" Yeşil Vadiyi Ele Geçiremedi!

Hayatımın ilk mühendislik yarışmasına katıldım 27 Mart Cumartesi günü.(Barış sayesinde:))Grubumuzun adı Seferoğulları:)
Seferoğulları :Barış,Erdem,Muhammed ve ben.
Amacımız "Yeşil Vadi Bizimdir":))
Yarışma günü geldi çattı.Herşey çok iyi çok güzel başladı.Kuralların anlatılması için erken gelmemiz söylendi ama o da ne elektrikler yok.Bu konu hakkında organizasyonu düzenleyenlere lafım yok tabi ki.Tamamen bizim üniversitemizin güzelliği..!Uluslararası bir yarışmaya ev sahipliği yapıyorsun ve elektrikler yok.:)Tamam elektrikler yok jeneratörde mi yok be kardeşim.Bizde salon yerine, Tekstil Mühendsiliğinin orman kıvamındaki bahçesine yayıldık.
Yarışma kuralları ve yapacaklarımız açıklandı.Buraya dikkat çekiyorum hatta koyu koyu yazıyorum:"Mühendislik için yaratıcı,akılcı,geniş bir kitleye hitab eden bir board oyunu tasarlayın".Bu konudan yola çıkarak bizleri yabancı dillerin bir sınıfına kapattılar:)Oyunu tasarladık(Silikon Vadisi),sunumumuzu son dakikada yetiştirdik:) ama güzel bir iş çıkarttık grup olarak.
Ertesi gün yani bugün 28 Mart Pazar,jüri karşısında sunumlar yapıldı.Bütün gruplar çıktılar ve başladılar anlatmaya.Gelelim yaşananlara:
1-İlk çıkan gruplara dolu dolu zaman verildi.Sonraki yarışmacılarda zaman kısıtlaması getir(5dk)Kardeşim sen oyunu yaklaşık 4 saatte tasarlıyorsun,5dk da düzgün bir şekilde anlatılmasını bekliyorsun.Neyse geçelim diğer yaşanan olaya:)
2-Hadi diyelim 5 dk da anlattırdın herkese,yazılan kurallar,boardlar incelenmeden ,sadece kuş bakışıyla! kazananları belirlemek de bir o kadar saçma...(Uluslararası bir yarışma olduğu için böyle bir oylama çok çok çok saçma)
3-Bu yarışmanın Ege Üniversitesi ayağına sadece Ege Üniversitesi öğrencileri katılabiliyorsa ,jüri bu öğrencilerin hocalarndan oluşmamalıdır.Nitekim kazananlar da onların bölümlerindeki öğrencilerden oldu ne hikmetse!!!
4-Kazanan arkadaşların ODTÜ,İTÜ ve YTÜ ile olacak yarışmada ne yapacaklarını gerçekten çok çok çok çok merak ediyorum.

Başta demiştim burayı koyu yazıyorum diye,tasarlanacak oyun mühendilslik harikası olmalıydı!!!Ama kazananların oyunları mühendislikten bir o kadar uzak ; milyoner,milyarder dediğimiz oyunların bir o kadar yakınındaydı.
Ege Bilmuh olarak katılan bütün gruplar şahane iş çıkarttılar.(Bakınız:"Mavi Ekran")Buram buram mühendislik kokan oyunlarımızla birlikte güzel bir deneyim yaşadık herşeye rağmen...jüriye rağmen...
Bitirirken grup arkadaşlarım Erdem,Muhammed ve Barış a tekrar tekrar teşekkür ederim:)

Yorumlar

  1. Farklı görüşteyim. Neden mi?
    Şöyle ki:
    Damayı ele alalım, kaç bin yüz yıldır oynanıyor? Çok değil mi. Anlatması kaç dakika demiyorum saniye sürer? 30, hadi 45?
    Geçtim, dünyanın en ünlü tahta oyununa gelelim, satranç. Anlatması sadece 3 dk sürer karşındaki anlama özürlü ise o da.
    Yarına ya da öbür güne bölümümden hangi hocanın juri olduğuna bakarım. Ama bizim bölümün en kötü hocası dahi buraya kendi referansımı koyarım kendi bölümümüzün adamını kayırmaz. Kayırsalardı zaten her sene mühendislik birincisi sizlerin bölümünden çıkmazdı. Ki bölümünüzden, bölümümüze gelen öğrencilere sorun, bakalım bizleri kayırıyorlarmış mı? Dediğim gibi kimmiş o hoca bulup burada yorumlarımı ayrıca paylaşacağım.
    Ayrıca bir diğer konu: Bu işin ana teması görselliktir. İşiniz 5dk da birini etkilemekte bu laf salatası yerine görüntü salatası olursa inanın ikincisi tercih sebebi olur. Kendimden biliyorum, hayvan gibi git 32bit CPU tasarla (ya biz de böyle boş işlerle uğraşıyoruz) adam beğenmesin, ama kıçı kıytırık pong oyunu yap el üstünde tutun. Şimdi diyeceksin ama biz çok güzel anlattık; ya kime göre neye göre? Ben de kendi yaptığıma süper diyorum ama adam gelip şurası yamukmuş dediğinde elbette bende moralman çöküyor, hatta sinirleniyorum.
    Ama yenilgilinin hazmedilmemesi yüzünden de böyle çıkışlara karşıyım.
    Madem öyle sorarım sana?
    -Seninki seçilecek kadar güzel miydi?

    Bloguna gelip bu kadar uzun yoruma, en azından bu cevabı almalıyım diye düşünüyorum.

    Sorun olursa bana da beklerim: FxDev.org

    YanıtlaSil
  2. Yorumun için öncelikle teşekkür ederim.
    İlk olarak süre meselesini açıklamak isterim.Benim demek istediğim ya herkese 5 dk verilseydi, ya da başlangıçta anlatan gruplara kaçar dk veridiyse bize de o kadar süre verilseydi.(Bize derken sadece kendi grubumu kastetmiyorum.Haksızlık yapılan bütün gruplar için bunu söylüyorum.)
    Oyunu anlatma konusuna gelince, satrancı 30 saniyede anlatamazsın.Rok hareketi,kuralları,fil nasıl hareket eder,at nasıl gider...En azından öğrenmeye yeni başlayan biri bile olsa ,daha önceden satranç tahtasını görmüştür ancak oynaya oynaya oyunu kavrayabilir.Bizler 0'dan birşeyler yapıyoruz.En azından yarışma mantığı öyleydi.Yeni ve yaratıcı birşeyler oluşturmak.5 dk da board'unu gösterip ana hatlarıyla anlatabilirsin.Ki kendi grubum adına konuşuyorum tam 3 sayfa kural yazdık.Tamam senin dediğin gibi kurallar karmaşıklaştıkça oyun sıkıcı bir hal alabilir ancak biz bir strateji oyunu tasarladık.Mühendislik de biraz yaratıcılık değil midir sence?
    Bunun dışında,sizin bölümden bir hoca yoktu jüride.Ama oylamanın kesinlikle tarafsız olması için Ege üniversitesi hocalarından oluşmaması gerekiyordu.Kendi bölümümden de hoca olsun demiyorum.Tamamen tarafsız olmalıydı.Çünkü benim oylamada şüphelerim var.
    3. olan grup gerçekten hakettti.Hatta o 1. bile olabilirdi.Gelip izledin mi sunumları bilmiyorum ama geldiysen bizim sunumumuzu da izlemişsindir.Ben biz 1. olmalıydık demiyorum çünkü sunumumuzda aksaklıklar yaşadık ancak bu yarışmanın mantığı mühendislik için oyunlar tasarlamak ise sonuçlar daha farklı olmalıydı.Düşüncem hala aynı bu konuda.Sonuçta kazananlar ODTÜ,İTÜ ve YTÜ ile yarışacak.
    Ayrıca hala kaçıncı olduğumuzu öğrenemedik.Çünkü puanlamayı daha yapmamışlar.O zaman nasıl belirliyorlar sonuçları?Sen olsan senin de aklında soru işaretleri olmaz mıydı?
    Neyse olan oldu biten bitti.
    Sonuçta ilk yarışmamdı:)Güzel bir deneyim oldu benim için:)(((acısıyla tatlısıyla)))

    YanıtlaSil
  3. Benim aklımdaki soru işaretlerimin %1'ini buraya yazsam sanırım okumak için 3 yıl geçerdi...
    Stratejik oyun olarak 'dama' da bilhassa gösterilebilir.
    Üniversitede böyle etkinliklere katılmak elbette hoştur her ne kadar benim görüşüm farklı da olsa.
    Ben yine aynı şeyi söylüyorum 'yaratıcılık uzun olmak zorunda değil'. Mühendislik karışık şeyleri basitleştirmektir bir yerde değil mi?
    Biz 10 transistörlü, 25 dirençli devreyi alırız 3 transistör 2 dirençle de yine aynı işi görecek şekilde düzenleriz. Mühendislik budur. Onun için 3 sayfa yazının, çeyrek sayfa yazı ile anlatılması gerektiği konusu önem kazanır buradan.
    Bence asıl yanlış mühendislik=karmaşık işlemler ikileminden kaynaklanmakta.
    Bir kehanet söyleyeyim, o grupların hiç biri bir şey yapamayacaklar diğer üniversitelerin yanında. Diğer üniversitelerin arkaları daha sağlam çünkü.
    Bak yine kayırtmaya geliyor mesele; ege güzel gibi görünebilir fakat gün geçtikçe anlayacaksın ki adı büyük içi boş bir üniversite.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter