Siyah ve Beyaz Taşların Dansı

Yerel mühendislik yarışmasındaki oyun tasarlama konusundan olsa gerek , oyunlara merak saldım şu 2 günde.:)Arkadaşlarımın çok bahsettiği bir oyun vardı.İsmi GO.Sanat, bilim ve bilgeliğin kesiştiği oyun.İnsanın başına ne gelirse meraktan gelir derler ya kesinlikle doğru.Vize haftası bu kadar yakınken nerden buldum bu oyunu.Oyun fena sardı beni:D Kendimi oynamaktan alıkoyamıyorum:D Neyse ben oyundan bahsedeyim biraz belki bu yazıyı okuyanları da sarar.:)
Go 19 yatay, 19 dikey çizgili kare şeklinde bir tahta üzerinde ince kenarlı mercek şeklindeki siyah ve beyaz taşlarla oynanan iki kişilik bir oyundur. Oyundaki amaç kendi taşlarınızla rakipten daha geniş alanlar oluşturmak.
Bunu yaparken tabi rakibiniz de aynı amaçla alanlar oluşturmaya başlayacak, ve oyunun ortalarınıa doğru birbirinizi de yavaştan yavaştan çevirmeye başladığınızı anlayacaksınız.Çevrelenen taşlar esir düşmüş olacak:), ölüm-kalım mücadeleleriyle, çarpışmalarla dolu bir oyuna başlamış olacaksınız.Koreliler bu oyun hakkında neler neler demişler ama en beğendim söz şu oldu:"Birisiyle bir el Go oynamak, onunla bir yıl yaşamaya eşdeğerdir." Karşınızdakinin karakterinin saldırgan mı ihtiyatlı mı, yoksa umursamaz mı olduğunu onunla Go oynayarak kolaylıkla anlayabilirmişsiniz.Ben daha yeni başladığımdan bilemiyorum ama zamanla bunu da öğrenirim sanırım.:D
En sevdiğim filmlerden biri olan Akıl Oyunlarında da oynanmış bu oyun.Bunu da yeni öğrendim.Dikkatimi çekmemişti daha önce.Algıda seçicilik bu olsa gerek.:D
İzmir'de de her sene Go turnuvası yapılıyormuş.Bu sene de Temmuz ayı gibi yapılması planlanıyormuş.Güzelce öğrenirsem katılırım belki=)Sitesi de  burda (goizm). İzmir'de ki Go Klüpleri,Go Turnuvaları,Go Oyuncuları...Herşey mevcu sitede.Yeni başlayanlar için kitap da var.:D
Merak edip de oynarsanız şimdiden kolay gelsin...

(Bkz:Oyunun Kuralları)



Yorumlar

  1. İsmini duymuştum oyunun ama ne kurallarını bilirdim ne de oynamışlığım var. Merak ettim şimdi.

    Baktık, beğenmediğimiz tarafları var, alırız geliştirir yenisini süreriz piyasaya bu gazla. :D

    Jüriye bir kez daha sayıp sövmenin dayanılmaz hafifliğiyle bu yorumu bırakıyor ve uykuya dalıyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. Geç oldu ama yorum için ama okuduğum bir kitap vardı. İsmi "Şibumi" bir suikast planıyla başlayan sonrasında bir go ustası ve hayat felsefesinden, yeiştirdiği bir öğrencinin hayatından bahsediyor. Bu öğrenci annesinin yaşamının etkisiyle çok içe dönük bir kişilik olsa da çok milletli bir insan olarak yetişiyor. Hiçbir devletten vatandaş olarak yararlanamıyor. Neyse... Burada Go nedir üzerinde bir hayli ddurulmuş merak edenler başvurabilir. Yazar Trevanian

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter