Eskilerden Bir Şarkı

Şarkı yazmak kolay iş değildir.Sözlerin birbirleriyle olan bağlılıkları , size hissettirdği duygular ,anlamlılığı,kulağa hoş gelmesi...Eğer ki yabancı şarkı dinliyorsanız ve sözleri anlamıyorsanız bu problem değil tabiki.Şarkıda size küfretse bile anlamayacağınız için ne derse desin hiçbir problem oluşturmaz.:)Müziği kulağa hoş gelen her türlü şarkıyı dinlersiniz o zaman.Ancak sözleri anladığınızda iş değişir.Sözlerde kendinizden birşeyler bulmak istersiniz , "Alsın götürsün beni başka başka diyarlara..."demek istersiniz.Sonra dinlerken hayallere dalarsınız...ve işte budur dediğiniz an kendinizi şarkının derinliklerinde kaybedersiniz.
Benim de sözlerini beğendim şarkılardan biri Şebnem Ferah'tan "İyi-Kötü"'dür.Dans pisti diye de geçer .Bir yerlerde duymuşsunuzdur ya da dinlemişsinizdir belki.İşte o sözler:

Biriyle fena halde konuşmaya ihtiyacım var 
Biriyle fena halde dertleşmeye 
Evimde ne sıcak bir tabak yemeğim var 
Ne de televizyonun sesinden başka ses 

Ama içimde bi' yerlerde sabır taşı gizli sanki 
Doğduğum günden bugüne orda duruyor 
Sessiz bir kaya düşün deniz kıyısında yalnız 
Dalgalara göğüs gerip soğuktan üşüyor 

Ne ahlak ne de sevgi gökten dünyaya indi 
İnsanlık istedi keşfetti hepsini 
Dün doğmuş bir bebeğe bile girebilen mikrop misali 
İçimizde hem kötü var hem iyi 

Hangisi daha güçlü diye beklemektense 
Heyecanla attım kendimi dans pistine
 
Ayrı ayrı hepsiyle dans edecektim 
Biraz sohbet ederek çözmeyi deneyecektim 
Beden böyle olmuşuz nerelerde kaybolmuşuz 
Aklımdaki soruların hepsini soracaktım 

"Senin ne haddine böyle şeylerle uğraşmak?" 
Diye soran hazırcı tembel sen misin? 
Böyle yaşlanmak olmaz seninki eskimek, çökmek 
Ruhu küskün bomboş bir bedensin 

Kelimeler yetse daha neler neler buldum 
Elimle koymuş gibi huzurluyum 
Geniş ve loş bir yer istersen sen de bir uğra 
Ooğru yanlış iyi kötü herkes orda...
Özellikle çok bunaldığım anlarda kurtarıcı gibidir şarkılar ,yaparım bir müzik listesi bütün gün çalsın dursun...Listedeki şarkılardan biri de bu şarkıydı.Basit gibi görünen,yazması zor,nerdeyse çoğu kişinin duygularını dile getiren bir şarkı...

Dinlemek isteyenler için de bu link yararlı olur sanırım.

Yorumlar

  1. ama bazen de müziktir seni rahatlatan,ruhuna dokunan,sendeki bamtelini bulan(bence=])

    YanıtlaSil
  2. Müziğin yeri apayrıdır zaten.O seni daha da alır kendinden.Ama sözlerin de yeri büyüktür .Sözler düşünmeye itekler seni...İkisi de farklı şekilde biçimlenir içimizde.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter