Kitap Fuarından Esintiler


Bilindiği gibi İzmir'de 15. Kitap Fuarı 17 Nisan Cumartesi günü açıldı.Geçen sene gitmiştim.Kitaplar arasında dolaşması acayip zevkli geliyor bana.Daha gidemedim ama gitmek lazım bu seferde...
Bugün , fuara giden bir arkadaşımdan aldım haberleri.Dün İskender Pala'nın imza günü varmış.İskender Pala kitaplarını çok sevdiği için kitabını da imzalatmış.=)Oysa haberi bile yokmuş imza gününden.Şanslı Tuba,fotoğraf bile çektirmiş...=)
Ben de merak ettim.Kimdir İskender Pala diye ve araştırdım.Kendisi Prof. Dr. İskender Pala.Edebiyatçı.Divan edebiyatı üzerine yaptığı çalışmalar ile tanınmış.Kitab-ı Aşk,Aşkname,Katre-i Matem ve daha bir sürü esere sahip bir yazar.
Her şeyi Facebook'tan bulabildğim gibi Kitab-ı Aşk'a ait bu sözleri de aradım ve yine Facebook'tan buldum.Beğendiğim sözlerden bir kaçı:

*Her şey sen olsun dünyada ve olmasın sen olmayan dünya da!
*Günler ilerledikçe dalgalar şiddetini arttırarak dövmeye başlamıştır kalbinizin duvarlarını ve çaresizliğin sesi çığlık çığlığadır içinizde. Ateş düştüğü yeri yakar ve bir serçe olsun, gagasıyla bir damla su getirmez yangını söndürmeye...
*Sevgi neydi sahi? Bir mektubun ilk satırı mıydı; bir telefon­daki ilk ses mi? İnsanı mutlu eden o ilk satır mıydı defalarca okunan; yoksa ilk satır arayışları mı tekrar be tekrarlanan? Telefondaki bir ses insanın bir ömrünü doldursa mı sevgiydi gerçekten; yoksa yeni sesler duymaya hiç yetmeyecek ömürlerin arayışları... mı?Sevgi bir acıydı herhalde, bir kederdi; kâh hüzünle, kâh mutlulukla hatırlanan. Belki de sabırdı sevgi, affetmekti, gelecek günler adına. Sevgi bir iyi ad bırakmaktı fena yurdunda.

Güzele benziyor bir ara okumak lazım.Bu arada yazının başında fuar dedim.Fuarda imza günü düzenleyen daha bir çok yazar var.Turgut ÖZAKMAN,Canan TAN,Cezmi ERSÖZ,Ayşe KULİN... ve daha niceleri.Ulaşmak isteyenler için link burada.
 Fuar da imza günlerinden başka etkinlikler de var.Bu etkinliklere de ulaşmak isterseniz bu link de burada.

25 Nisan'a kadar vakit var.Gidip görmek lazım...





 



Yorumlar

  1. okumak istersen veriyim hemen=))
    bu da benden olsun=))
    Ey göz! Sen ikisin, ben birim.Iki kisinin bir ferde saldirip onu öldürmesi zulüm degildir de nedir?!..Simdi agla o halde, ettigin zulmün cezasini cek bakalim!..(Kitab-ı Aşk)

    YanıtlaSil
  2. Hazır vizeler de bitmişken güzel olur okumak Tuba=)
    Sözler iyi güzel de böyle şeyler kalmadı artık.İnsan okuyunca dertleniyor...Hala var böyle sevgiler belki ama bir elin parmaklarını geçmez sayısı.Geri kalanlar günü yalnız geçirmemek için ,yalancı ilişkiler peşindeki insanlar...Bak dertlendim yine:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter