Nerede O Eski Hacker Kursları...


Lisedeyken bir arkadaşım Hacker olmak isterdi hep.Sürekli araştırırdı.İzmir'de kursu varmış ,yazın gidip öğrenirim ben hackerlığı derdi.=)Bugün internette birşey araştırırken hackerlık kursları gözüme çarptı ve bunları hatırladım.Kurs İzmir'deymiş.Haberi okudum okudum.Bir baktım 2003 tarihli.7 sene geçmiş.Kursa gitmeye de heveslenmiştim.=)Vay be dedim 7 sene önce açılan kurslardan şimdi eser yok.Muhakkak vardır bir yerlerde ama böyle gazetelere de düşmüyor.Belki de gazateye düşmesinin nedeni "Yeminli Hackerlık" olmasıdır.=)
Kursiyerlerin öğrendiklerini kötü emellerine alet etmemeleri için yeminli güvenlik sözleşmeşi imzalattırmışar.İlginç.=)

Kursu bitirenlere de ulusal bir belge olan “Certified Ethical Hacker” verilmiş.7 yıl önce bu eğitimi alanlar neler neler yapmışlardır kim bilir?

Aslında güvenlik kursları, dünyada yaygın kurslardan. Şirketlerin, verilerini korumak amacıyla mutlaka bu kursları bitiren network uzmanlarını tercih etmesi güvenlik açısından şahane olur. Sanal ortamda suçlar cirit atarken bunlarla baş etmesini bilen elemanlar olsa şirketler yaşadı.=). Bu sebeple şirketler, bünyesinde bulundurduğu bilgi işlem uzmanlarını bu tür kurslarla eğitmeliler.

Kursta anlatılan konular da şunlarmış:Temel network bilgisi, etik kanunlar, saldırı hazırlıkları, scanning, snifers, virüs, trojan, backdoor, daniel of service atakları, şifre kırma, tahminleme, uygulama zafiyetleri, web server, Linux, Novel hackleme, kriptoloji, firewall, güvenlik tedbirleri..

Öğrenmek lazım...:)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter