Efsane Filmlerden Efsane Replikler


"Bak beyim, sana iki çift lafım var... Koskoca adamsın. Paran var, pulun var, herşeyin var... Binlerce kişi çalışıyor emrinde. Yakışır mı sana ekmekle oynamak! Yakışır mı bunca günahsızı, çoluğu çocuğu karda kışta sokağa atmak, aç bırakmak... Ama nasıl yakışmaz. Sen değil misin öz kızına bile acımayan, bir damlacık saaddeti çok gören. Anlamıyor musun beyim, bu çocuklar birbirini seviyor...Ama ben boşuna konuşuyorum.Sevgiyi tanımayan adama sevgiyi anlatmaya çalışıyorum.hıh. Sen büyük patron, milyarder, para babası, fabrikalar sahibi Saim bey... Sen mi büyüksün!? hayır ben büyüğüm, ben, Yaşar usta! Sen benim yanımda bir hiçsin, anlıyor musun, bir hiç! Gözümde pul kadar bile değerin yok. Ama şunu iyi bil, ne oğluma ne de gelinime hiç birşey yapamayacaksın. Yıkamayacaksın, dağıtamayacaksın, mağlup edemeyeceksin bizi! Çünkü biz birbirimize parayla pulla değil, sevgiyle bağlıyız. Bizler birbirimizi seviyoruz. Biz bir aileyiz... Biz güzel bir aileyiz. Bunu yıkmaya senin gücün yeter mi sanıyorsun!? Dokunma artık aileme! Dokunma çocuklarıma! Dokunma oğluma. Dokunma gelinime! Eğer onların kılına zarar gelirse ben, ömründe bir karıncayı bile incitmemis olan ben, Yaşar usta, hiç düşünmeden çeker vururum seni! anlıyor musun!? vururum ve dönüp arkama bakmam bile..."


Evet evet doğru =)Münir Özkul'a ait bir söz."Bizim Aile" filminden.Yaşar Usta rolüyle bugünlerde çok az kişinin söyleyebileceği sözleri vurmuş büyük patronun yüzüne.
Bugün internette dolaşırken,msn.com sayfasında denk geldim bu söze.Efsaneleşmiş filmlerin repliklerinden örnekler vermişler.Ben de burda paylaşmak istedim.
Eski Türk filmlerine acayip bir hayranlığım vardır.Süt Kardeşler,Hababam Sınıfı,Tosun Paşa,Selvi Boylum Al Yazmalım,Orta Direk Şaban,Aile Babası...Off izleyesim geldi.:D Eski filmler daha bir samimi geliyor bana.Bugünlerde yapılmış olan bir filmi ancak bir kere izleyebiliyorum.Çok beğenmişsem de iki olabiliyor bu sayı.Ama Hababam Sınıfı'nı kaç kere izlediğimi hatırlamıyorum bile.Daha samimi geliyor bana.Filmi bel altı esprilerle doldurmadıkları içindir belki...Ya da insanların acizlikleriyle dalga geçmedikleri içindir...En önemlsisi de bizi bize anlattığı için seviyorum .

Msn sayfasında başka filmlerden de bahsetmişler.Beğendiklerimi burada yazayım bende:D

Baba(The Godfather) filminde Don Corleone : "Ailesiyle vakit geçirmeyen adam gerçek bir 'adam' değildir."

Eşkiya filminde Baran ne demiş: "Korkma... Sadece toprağa gireceksin.... Sonra toprak olacaksın.Sonra sularla birlikte bir çiçeğin bedenine yürüyeceksin... Orada özüne ulaşacaksın.... Çiçeğin üzerine bir arı konacak.... Kim bilir, belki... Belki o arı ben olurum..."

Favori filmimle bitireyim.:)Selvi Boylum Al Yazmalım'da Asya ne dedi içinden."Sevgi nedir?Sevgi emektir."


Daha nice nice filmler var.Yazmaya zaman yetmez.Ama beğendiğim filmler listesi yapabilirim.O da başka bir yazıya kalsın.=)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter