Evrenin Işığı


19. yüzyılın ressamlarından William Holman Hunt tarafından yapılmış bir resimmiş.Ben de internette dolaşırken öğrendim.
Resmin altındaki hikayeyi okumasam güzelmiş der geçerdim.Ben hikayeyi beğendim.Siz ne düşünürsünüz bilmem.İşte hikaye böyle:
Londra Kraliyet Akademisi'nde sergiye çıkmış resim.Hunt'in "Evrenin Işığı" ismini verdiği bu tabloda; gece ,elinde fenerle bahçede duran filozof görünüşlü bir adam var.((Gerçi ben feneri kapı kolu sanmıştım o ayrı konu))Adam , tek eliyle bir kapıyı vuruyor ve içeriden bir yanıt beklermişçesine duruyor.

Tabloyu inceleyen bir sanat eleştirmeni Hunt'a dönüyor ve soruyor:
"Güzel bir tablo doğrusu , ama anlamını bir türlü kavrayamadım." demiş."Adamın vurduğu kapı hiç açılmayacak mı?Ona kapı kolu çizmeyi unutmuşsunuz da..."
Hunt gülümsemiş.
"Adam sıradan bir kapıya vurmuyor ki...Bu kapı,insan kalbini simgeliyor.Ancak içeriden açılabildiği için dışarıda kol olması gerekmiyor..."

İşte bu kadar hikayesi de.Seviyorum böyle anlam yüklü resimleri.Anlamı da güzel olunca daha bir ayrı oluyor.:)

Yorumlar

  1. ressam çok güzel düşünmüş.. zaten santçı dediğin de böyle düşünmelii... Bu yazıyı okuyunca aklıma şu diyalog geldi:
    Bir genç 15 günde fazlasıyla kitap okuduğundan bahsederken bizim amca bey yaklaşır:
    -Evladım çok güzel kitap okuman ama sen ne anladın okuduklarından anlatıyorsan onu anlat.
    Genç cevap verir:
    -Anladım ki; Her insanın bir gönlü, her gönlün bir kilidi; her kilidin bir şifresi var. Bu şifrenin bazıları harf, bazıları rakam, bazıları da kaybolmuş "Allah'ım sen bu insanlara şifre nasip et"...
    Biraz kabaca anlatım oldu.. ama idare edin artık!!!

    YanıtlaSil
  2. adsız24.5.10

    diyaloğu beğendm=))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter