Temel Bilgi Yarışmasına Katılırsa



Lisede,dershanedeki rehber hocamız bizi motive etmek için sunumlar yapardı.Çok da eğlenceli geçerdi.Zaten hocamızın da süper bir muhabbeti vardı.İsa Hocamın kulakları çınlasın.=)
Sunumunun sonuna her zaman eğlenceli bir şeyler eklerdi.Geçen gün internette dolaşırken denk geldim sunumunda gösterdiği yazıya.Yazı ,"Temel Kim 500 Milyar İster Yarışmasına Katılırsa Ne Olur?"
İşte Temel'e sorulan sorular=)

1-)100 yıl savaşları kaç yıl sürmüştür?
A)116 Yıl     B)99 Yıl     C)100 Yıl     D)150 Yıl

***Temel bilemez ve pas geçer...

2-)Panama şapkası hangi ülkede keşfedilmiştir?
A)Brezilya    B)Şili     C)Ekvador   D)Panama

***Temel seyircinin yardımını isteyerek diğer soruya geçer.

3-)Rusların Ekim bayramı hangi aydadır?
A) Ekim     B)Ocak      C)Eylül      D)Kasım

***Telefon hakkını kullanır...

4)Kral IV. George 'un gerçek adı nedir?
A)Albert     B)George     C)Manuell     D)Jonas

***Temel bu sefer de yarı yarıya hakkını kullanır.

5-)Kanarya Adalarının ismi hangi hayvandan gelmektedir?
A)Kanarya    B)Kanguru     C)Fare     D)Fok Balığı

***Ve joker hakkı kalmayan Temel yarışmadan çekilir.

Şimdi, ben bu yazıyı ilk gördüğümde yani hocamız izlettirdiğinde sazan gibi atladım cevaplara.Gelin bir de benim cevaplarımla alakası olmayan doğru cevaplara bakalım.=)
İlk sorunun cevabı;116 yılmış ,2. soru Ekvador , 3. soru Kasım,4. soru Albert  ve son soru da fok balığıymış.

Bu bir fıkra da olsa ezbere yapmamalıyız hiçbir şeyi.Düşünerek ,irdeleyerek,soru sorarak cevapları aramalıyız.Kıssadan hisse oldu biraz.:D

Yorumlar

  1. çok güzelmiş:)
    hayatta düşünerek adım atmak. iki düşünüp bir söylemek.. emin adımlarla yrümek...ailem hep beni uyarır bak bir dikkatsizliğin nelere mal oluyor diye.. denemelerde 30 soruya mal olan bu dikkatsizlik birkaç defa canıma kastetti bu maddi zararlar tabi bir de verdiği huzursuzluklar düşünülmeden söylenilmiş bir iki sözün sonucudur en kötüsü de bu dil belasıdır derler zaten .. tamam uzatmıyorum teşekkürler arkadaşım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter