Alan Daraltmaca



Zaman her şeyin ilacıdır derler ya kesinlikle çok doğru.Hiç bir zaman şaşmaz.17 Ağustos depreminin bu sene 11. yılı ama yaşananlar zamanla unutulmuş ki bu olaylar yaşanıyor şu günlerde.
Sakarya depremden en çok etkilenen şehirlerimizden.Şehir tamamen yok olmuş depremde.İnsanlar,depremden sonra sıfırdan yapmışlar her şeyi .Hatta bir tane de deprem müzesi oluşturmuşlar.2 sene önce gitmiştim müzeye.Gerçekten içler acısı bir durum.Şehir tamamen harabe gibiydi fotoğraflarda.Piyanist filmini izlediyseniz savaş sonrasında, şehrin görüntüsünü hatırlarsınız.Aynen öyleydi.İnternetten bir kaç fotoğraf buldum ama aynı etkiyi göstermez tabi ki.Gidip görmek lazım.

Gelelim asıl meseleye.Sakarya'nın Akyazı ilçesinde gerçekleşiyor bu olay.Fay hattının 75 metre karantinası varmış.O alan içinde bina inşa etmek yasakmış.Gayet de mantıklı bir olay.Ama bizim zeki(!) yöneticilerimiz yer kıtlığından olsa gerek bu alanı 10 metreye düşürmüş.İşin ilginci Ankara'daki üstün zekalı(!) yöneticilerimizden de izin çıkmış.Sonra binalar yıkılınca,aileler dağılınca,insanlar ölünce yası da onlar tutarlar...
Yönetimdekilerin zihniyetlerine hayranım bu günlerde zaten.Google'a durduk yerde yasaklar koyan ama ucunda ölüm kalım olan yasakları kaldıran bir zihniyet...

Yöneticilerimizin de birazcık da olsa bilinçlenmesini dileyerek yazıyı, müzeden birkaç fotoğrafla  bitereyim.

Yorumlar

  1. Merhaba Seyda,

    Gercekten cok önemli bir konuya deginmissin. Ben kendim Sakarya'liyim. Deprem sirasinda da oradaydim, yasadim herseyi, bilirim ne demek oldugunu anlattigin seylerin. (Allah'a sükür kaybimiz yok, ne maldan, ne candan. Ama tabii bir gercek ki, hayat o gün tamamen degisti bizim icin de).

    Neyse, ben de dün o haberi okudum ve gercekten cok sinir oldum. Bir yandan hükümete kiziyorum, böyle birseye izin verdigi icin. Ama bir yandan da kendi milletime kiziyorum.

    Haberin detaylarini okudugumda söyle yaziyordu: Arsalarinin degeri düstügü icin Akyazi Belediye'sine sikayette bulunmuslar. Benim sinir oldugum nokta, herhangi bir depremde, evleri yikilinca, kendileri direkt olarak hükümeti suclayacak bu kisiler.

    Tabii burada hükümetin de sucu var ama tam da su zihniyet ortaya cikmis: "Allah askina Hakim Bey, hirsizin hic mi sucu yok?!".

    Ben o arsayi alacak kisilere gercekten aciyorum, umarim böyle birseye girismeden önce iyice bir arastirirlar.

    Ama bunun yaninda da, Allah'tan umarim böyle bir felaket bir daha yasamayiz... Söyle bir duayla bitireyim yorumumu : Allah düsmanimin basina vermesin o günleri...

    Selamlar,
    Mustafa

    YanıtlaSil
  2. Sana da merhaba Mustafa.Gerçekten çok üzüldüm senin adına.O anı yaşamak gerçekten çok üzücü.Dediğin gibi Allah düşmanımıza bile yaşatmasın.
    Benim de abim Sakarya'da okudu.Yaşananları,insanların yaşadıklarını az çok biliyorum.Gerçekten çok acılar çekilmiş.

    Hala düşündükçe sinir oluyorum.Dur desek ne işe yarar ya da elimizden bir şey gelir mi bilmiyorum.Gerçi iş işten geçti izin çıktı ama tek yapılabilecek olan insanların dikkatli davranmaları.

    Bir de şöyle bir durum var.O bölgeye okul,lojman gibi binalar da yapılabilirmiş.Ev falan olsa almazsın da bu şekilde nasıl olacak bilmiyorum.Sonu umarım kötü olmaz.Bilinçleneceğimize körü körüne böyle şeyler yapıyorlar.Hayırlısı bakalım.Daha neler olacak.

    YanıtlaSil
  3. Iste ben bu kismini bilmiyordum Seyda... Okul, lojman!!! Kesinlikle yapilacak sey odur oralara. Ben simdiden söyleyeyim.

    99 depreminde zaten devlet binalari en cok hasar gören, en cok yikilan binalar olmustu.

    hala inanamiyorum bu millete ya... hala!!! kendileri yasadilar o depremi, kendileri gördüler yikimin neler getirdigini (ki Akyazi ilcesi de hasar gören yerlerden birisidir)! Allah akil fikir versin diyecegim de, zaten vermis, ama bizimkiler yanlis yerde kullaniyorlar!

    P.S: Tesekkürler üzüntümü paylastigin icin...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter