Şeyda'dan Emlak Piyasası Haberleri

Daha önceki yazılarda bahsetmişimdir.Annemle beraber İzmir'e bu sene taşındık.Biraz apar topar oldu.Bornova'yı da pek bilmediğimizden o an için fiyatta uygun gördüğümüz aslında bize pek de uygun olmayan bir eve taşındık.Her sene olağan kira artışı ile de yüz yüze kalınca ev arayışlarımız başladı.Bu hafta hep böyle geçti.Akraba,eş,dost haberdar edildi.Ne de olsa Bornova büyük yer.Bizim göremediğimizi görebilirler.Biz de boş durmadık tabi.Sabah-akşam demedik aradık.(Hala da arıyoruz)Sonuçları buraya yazmaya karar verdim.Belki birilerinin işine yarar.Yeni öğrenciler de gelecek,yardımcı olmak lazım.:)

Öncelikle sahibinden kiralık bulmak çok önemli.Sahibinden bulursanız bir kira parası cebinize kalır.Emlakçılara bu yüzden çok gıcık oluyorum.Bunu birkaç yerde daha söyledim,beni sözleriyle taşa tutsalar da fikrimde bir değişiklik yok.Daha makul fiyatlarla iş görseler tamam da...Neyse sahibinden bulmak önemli.Bunun için de tabana kuvvet dolaşmanız lazım.

Eğer ki buraları bilmiyorum illa da emlakçı lazım diyorsanız ince eleyip sık dokuyun.Bornova merkez,Kazım Dirik,Özkanlar civarlarının fiyatları uçmuş resmen.İnsan o fiyatı söylerken utanır.En dandik evlere 600,650...800 TL damgasını yapıştırıveriyorlar.İçimden sayıp sövüyorum,evinin halini görmüyo sanki bir de o fiyatı söylüyor diyorum.Ama yılmayıp araştırmaya devam.:D

Ergene,Erzene Mahallelerinin iç kısımları biraz daha uygun.Şanslıysanız güzel bir evi 500,550 civarına bulabilirsiniz.

Bugün yoğun istek üzerine Evka 4'e gittim.Gitmez olaydım.Düz yol hiç yok.Her taraf yokuş.İnsan sokaklarda telef olur.Ben yapamam şahsen oralarda.Deniz manzarası,ucuz evler falan ama yok yani.Fiyatları da söyleyeyim de belki tercihiniz burası olur.Fiyatlar evin boyutuna göre değişiyor tabi.250-450 arası.

Araştırmalarım daha devam ediyor.Ancak şunu söylemeden geçemem.Bu paralara değmez gerçekten.Bütün gelirin kiraya gitmesi çok yazık.Öğrenciler yaşıyor nasıl olsa diyerek ,kazık atmanın saçmalığı böyle olmamalı.Hayat zaten kolay değilken,daha da zorlaştırmanın bir anlamı olmadığını düşünüyorum.

Son olarak kiralarda indirim yapılsa ne güzel olur diyorum ve emlak piyasasından haberlerime burada son veriyorum.:D

Yorumlar

  1. Tam emin değilim ama bildiğim kadarıyla Antalya'da emlakçıya kiracı para vermiyor. Emlakçı komisyonu ev sahibinden alıyor.

    En azından emlakçıların yaptıklarını bizimkilere anlattığımda çok garip gelmişti onlara.

    Neyse, benim 500 milyonu sokağa atasım yok. Orada tüm gün otur, arada 3-5 ev gezdir, ev başına bir kira al. Pışııııııık.

    Arar kendim bulurum.

    YanıtlaSil
  2. Keşke burda da öyle olsa.Mantıklısı da Antalya'daki emlakçıların yaptığı.

    Ev satarlarken de paranın alasını götürüyorlar.Diyelim ki 60 milyara evi sattı.%3 pay alcak.1.8 milyar eder.Yuh diyorum başka da bir şey demiyorum.O kadar para cepte.

    YanıtlaSil
  3. Almanya'da yasadigimi daha önce belirtmis olmaliyim. Yasadigim sehir Frankfurt. Burada ev bulmak benim icin gercekten zordu baslangicta. Toplamda 4 ay aradim ve 4. ayin sonunda tasindim evime.
    Yabanciyim diye kiraya vermiyorlar evi. Cekip gider, basimiza is aliriz diyorlar.
    Emlakci haricinde ev bulmak cok zor. Emlakcilarin komisyonu ise daha bir fazla Türkiye'den. 2 kira + %18 KDV. Yani 1000 € luk bir ev icin, 2360 € komisyon vermeniz gerekiyor yaklasik olarak. Düsünün artik. :)

    YanıtlaSil
  4. Ben Almanya civarlarına hiç uğramayayım o zaman.:D4 ay ne demek.Ben 4 günde bıktım bu işten.Neyseki bulduk sanırım.Hem de çok insaflı bir emlakçıdan.Komisyon falan da almıyor.Demek ki iyi insanlar var hala.:D Umarım güzel olur.Bu işler zor işler ama güzel.Yeni bir çevre,yeni bir ev,yeni hayat.Bakalım nasıl olacak...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter