79. İzmir Enternasyonal Fuarı



Eskisi kadar eğlenceli olmasa da meşhur İzmir Fuar'ı yarın açılıyor.Eskisi kadar eğlenceli değil dememin sebebine gelince şöyle anlatayım.Fuar 10 gün sürmezdi.Daha uzundu.Fuar alanında şenlik var gibi olurdu.Biz ailecek Akhisar'dan günü birlik gelirdik ama o günü birlik gezi şahane bir hal alırdı.Akşamları Türkiye'nin en ünlü sanatçıları konser verirdi.Biz onlara kalamazdık ama sabah erkenden konser için toplaşan kalabalığı görürdük.Eskiden hayvanat bahçesi de fuar alanı içindeydi.Şimdi Sasalı'ya taşındı.Sasalı uzak,her daim gidilmez.Gerçi orası da çok güzel oldu ama alışamadım ben daha.Bahadır isimli fil vardı bir tane.Geçen yıllarda o da öldü gerçi.Onunla özdeşleştiriyorum  fuardaki hayvanat bahçesini.O ölünce daha bir eksik geldi o fuar.Bunun dışında o kadar çok tiyatrı olurdu ki.Şimdilerde biletleri 40-50 TL civarlarında dolaşan tiyatroları bedavaya izleyebilirdik.Dahası var,annem benim yaşımdayken de Adile Naşit,Şener Şen,Münir Özkul gibi sanatçılar gelirmiş.

Eskilerden çok bahsettim.Biraz da yenilerden bahsedeyim.Çok kötü değil,kötü de değil aslında.Yine konserler,sinemalar var.Çoğu da ücretsiz ama fuar alanını sevmiyorum.Sadece reklam amaçlı açılan standlar eğlenceli değil.Tamam ulusal bir fuar olarak açılıyor ama ne bileyim,eskiden bu kadar da reklam amaçlı değildi.Aralarda normal vatandaşın da ilgisini çekebilecek yerler vardı.İş makinelerini,arıcılık ile ilgili tezgahları,demir-döküm aletlerini ben ne yapayım?

Bitirirken şunu da söylemek istiyorum.Fuara gelirseniz ve 9 Eylül kapısından girdiğinizde sağ tarafta kalan büyük binaya girdiğiniz zaman hakiki şalgam suyu yapıp satan firmayı es geçmeyin.Geçen sene rasgele gördüm ve denedim.:D (Not: Büyük binanın adını hatırlayamadım.)Aynı büyük binada Çanakkale Savaşı ile ilgili bir sergi de açılıyor.Çok ilginç şeyler vardı.Görmenizi tavsiye ederim.Tabi bu sene olur mu bilmiyorum.Fuar etkinliklerine göz atmak isterseniz:Fuar Etkinlikleri

Aa unutmadan,fuara gitmişken lunaparka da bir uğrayın derim.=)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter