Ertele Ertele Nereye Kadar?

Korkumu yenmekle uğraşıyorum uzun bir zamandır.Herkesin korktuğu ufak tefek şeyler vardır.Karanlık,yalnızlık,börtü böcek,bilimum canlı-cansız,soyut vs. Benim de dişçi korkum var.Ama basit bir korku değil.Olmam gereken operasyonu yıllardır erteleyecek kadar büyümüş,büyüyen,gelişen bir korku.

Kendimi bildim bileli ömrüm dişçilerde geçti.Bebekken kullanmam gereken bir ilaç yüzünden alt dişlerim tamamen çürümüştü.Maceram 3. sınıftayken başladı  ve o gün annem beni okuldan doğruca dişçiye götürdü." CAT"  markalı yol kazma araçları olur ya onun minyatürü şeklinde bir araçla çürüklerimi kazıdılar.Sonra kazılan yerleri doldurdular.Ne kadar sağlam yapılsa da ön dişler olduğundan dolgulardan biri  her ay düşerdi.Sonra dolgular problem çıkardı.2 dişime kanal tedavisi yapıldı.Kanal tedavisi ömrümden ömür yedi.Ufacık iğnelerle dişlerinizin sinirlerini yok ediyorlar.

Tabi ömür boyu dolgularla yaşanmaz.Lise çağına geldim bende.:D Ne yapalım?Kaplama yapılması lazım." Tamam yaptırırız bi ara." diye diye ancak 1 yıl erteleyebildim.Yazın en sıcak günlerinden birinde annemin zoruyla gittik dişçiye.Bütün dolgularımı söktü kadın,dişlerin kalıbını aldı.Ne iğrenç bir şeydir o kalıp almak.Sakızı çayla içtikten sonra cıvık bir kıvamı olur da bir daha kolay kolay çiğneyemezsiniz işte o kıvamda pembe renki bir madde.Çeneye benzer metal bir alete döküp kalıbı aldı.Bu işlem sırasında çenemin çıkmadığına ya da kırılmadığına dua ettim.:D 1 hafta sonra porselen kaplamalar takıldı.Tam alışıyordum derken,dişin biri uyuzluk yapıp kaplamayı kabul etmedi.Gecelerce uyutmayan ağrı...Haftasonuna denk geldiğine mi yanayım,günde 5-6 ağrı kesici içip yan etkilerini fazlasıyla çektiğime mi yanayım...

Pazartesi oldu ve doktora gittik ve bizi İzmir'e sevk etti.Laf aramızda haftasonu defalarca aradığım ve uyuz uyuz cevaplar veren o doktoru dişim her ağrıdığında çok güzel anıyorum.İzmir'e gelince de bir sürü olay yaşadık.O gün tedavi göremesem de ağrının neden kaynaklandığını öğrendik.Kaplama takılmadan önce bütün dişlerin filmi alınması gerekiyormuş benim durumumda.Kanal tedavili olan dişler kaplamayla birleşince iltihap büyümüş de büyümüş.1 ay sonrasına randevu verdiler.:S

1 ay boyunca ağrı kesicilere,antibiyotiklere devam ettim.Gün geldi çattı.Hastaneye geldik.Sıra bana gelmek bilmiyor bir türlü.Aynı bölümde hem kaplamalar takılıyor,benim durumumda olanların da kaplamarı çıkartılıyor.Sinirden çatlamak üzereyim derken mesai bitti.Neymiş efendim,kaplama çıkarmak kolay iş değilmiş!!!O sinirle başhekime çıktık.Başladık annemle çemkirmeye.Pazartesi gelin,çıkartacaklar kaplamayı desede kaplamam o hastanede çıkmadı.Arkadaşımın tavsiyesiyle Akhisar'daki bir dişçiye gittim.Tedavim tam 1 ay sürdü.En kötü olay da hani dişinize işlem yapılırken tükürüklerinizi toplayan ufak bir hortum vardır ya,yaklaşık 1 saat ağzımın aynı bölgesinde kalınca ve doktor onu birden kaldırınca ufak bir et kopmasıyla yaşadığım kanama.Berbat bir şeydi.:(

2-3 yıl problemsiz yaşadım ama yaklaşık 1.5 yıl önce aynı dişte aynı ağrılar yine başladı.Aslında diş demeye bin şahit ister.Kaplama yapılacakken ufalltılar dişi.Daha sonra kaplama çıkartılırken yarısı kırıldı.:D Ben o dişi çekin diyorum ama kimse çekmiyor.En sonunda iş başa düşecek ondan korkuyorum.:D

Yarın yine gidiyorum dişçiye,tüm korkularım bana eşlik edecek.Bu sefer yapılacaklar belli.Kaplama yine çıkacak,diş yine kırılacak,diş çok ufaldığı için işlem gerçekleştiremeyecekler.Sonra çenenin dış kısmından operasyona başlayacaklar...

Dişçiden korkuyorum dediğimde dalga geçenlere gelsin bu yazı.Ufak bir dolgudan ya da diş çekiminden bahsetmediğimi belki(!) anlarlar...

Not:Eğer diş sorununuz varsa bir an önce halletmeye bakın.Diş öyle garip bir şey ki,bütün organlarla bağlantısı var.Ne hastalık varsa onun yüzünden başımıza geliyor.Kalp,böbrek,beyin...Ben acısını çektim,siz çekmeyin...

Sağlıklı ve mutlu günler diliyorum efenimm.Kendime de ağrısız bir operasyon tabiki.:)

Yorumlar

  1. dişçi korkusu ve diş ağrısı berbat bir şeydir evet... seninki kadar uzun süreçli olmasa da benim de anılarım var dişle ilgili.. paylaşıyorum hemen....
    birkaç gündür süren diş ağrısı nedeniyle gece acile gittik arakadşımla artık 4 5 tane atılan aynı farklı hiçbir ilacın etki edemediği bir ağrı gittiğimiz zaman acildeki zeki görevli yüzüm şişmediği için bunu acil bi durum olamadığını ifade etti... umutsuz çıktık oradan eczaneye gittik.. şu ilacı yazalım sana iyi gelir yok onu kullandım hem de birkaç tane etkisi yok ya şu ya bu derken en son bir ilaç verdi ve ekledi bu ilacı al ama sakın çiğneyerek yutma beyin kanamasına sebep olabilir... iyi gelmişti gerçekten.. ama bu ilacın yan etkileri... dayanamadım gittim bizim meşhur ege üniv. diş hekimliğine.. kanal tedavisi bayağı zaman aldı karşımdaki çömez şaşkınlıkla hocasını çağırdı zaten oradan belli idi adamakıllı iş yapmadıkları.. hmm hımm dediler birşeyler söylediler ve bana da bitti şu tarihte dolguya gel diye... insan bu kuşkuya düşmeyegörsün içi içini yer.. dayanamadım arkadaş tavsiyesi üzerine özel dişçiye gittim.. tedavi bitmiş miydi evet dolguya gel demişlerdi bi bakalım.. hımm sinirler tam alınmamış.. bi dakika bu sinir neden burada aç ağzını aaaa diş sinirleri tam alınmamış ama bu normal çünkü fazladan sinir var.. .. sonunda bitti...
    yine bu yıl öldürücü bir diş çürüğü.. yine medikodan ege diş hekimliğine sevk... aralıkta randevu için gelmelisiniz. nasıl yani ben zaten tedavi olmak istemiyorum diş çektireceğim sadece.. aralıkta... sessizce beklemeye başladım.. fırsat yakalayıp acil odasına girdim.. direkt dişçilerin oturduğu yere.. filmleri verdim ve dişimi çekin çok acı çekiyorum bu ağrı beni öldürecek... ölmezsin ölmezsin kimse diş ağrısından ölmez al şunları aralıkta gel... bir bakış peşinden kaç defa diş ağrısı çektiniz... sonra diğerlerine kullandığım ağrı kesicinin mideme ve kalbime verdiği zararlardan bahsettim.. ve dişimi çekin dedim.. çekemeyiz.. nasıl yani tedavi olmalısın.. ben çekilmesini istiyorum... seni aralığa kadar idare edecek bir tedavi yapacağız.. o zaman adamakıllı tedavi olursun.. varsa yapın... yapılan tetkikler gösterdi ki diş çekilmek zorunda dişçilerin yüz ifadelerini görün.. ben demiştim size...(ukala işte):)...
    diş çektirmeye gittim başımda 3 kişi ikisi izliyor diğeride çekim öncesi hazırlıktan sonra uğraşmaya başladı... sonraa kımıldatma kafanı işimi yapamıyorum.. kafasını tutar mısınız.. biraz canın yanacak tabiki.. kollarını indir.. kollarını tutar mısın.. bu çömez bayanın ise gücü yetmiyor.. garibim :) bir başkası geldiki artık işkence vakti... kollarım ayaklarım ve kafam sıkıca tutuluyor... gözlerimi kapattım bi ara ne oluyor diye gözümü açtım ki... sanki dişçi ya hayvan boğazlıyor ya da intikam alıyor.. o portre hafızamdan hiç çıkmıyor... çaresiz tekrar kapattım gözlerimi.. ve sesler.. siz hiç bilir misiniz bir ağacın kendiliğinden devrilirken halini ve çıkardığı sesleri.. işte sanki bir ağaç köküyle topraktan çıkarılıyordu.. sonunda bitti.. gördüğüm yüz ifadeleri ise komik gerçekten.. başardık ifadesi yüzlerde ayrıca bu kadar uğraşmışlığın bıkkın ifadesi.. dişin iki gün kadar kanayabilir daha fazla devam edrse dişçiye gitmelisin... iki gün ağzımda kan ile gezdim.. sonra uzun süre gitmeyen kan kokusu... gel de dişçiden korkma

    YanıtlaSil
  2. vesselam diş önemli dikkat etmek lazım dikkat ettik de yine de işiniz dişçiye düştü ise seçici olmak lazım.. ne kadar mantıklı bilmem ama paylaşmak istiyorum hiçbir acı karşıdakinin somurtkanlığı kadar olamaz tam açık ifade değil biliyorum..insanların gülümsemeye ihtiyacı var gerçekten.. sen yurttan bilirsin yemekhanedeki yemek dağıtıcılar sıcak çorba vermeseler bile yüzümüze gülümsemeliler ya da bir garson.. ya da bir kuaför, şoför, memur,amir, postacı, temizlikçi, öğretmen ve diğerleri gülümsemeyi bilmeli... yoksa acılar daha canavarlaşıp olur olmadık yerde çıkıverir karşımıza.... gülümseyin... chese:) :) :)
    konu koptu farkındayım... sıcaklardan heralde

    YanıtlaSil
  3. Dişçiden geldim,yorumlarını okudum,içim bi fena oldu.Diş ağrısı çok beter ya.Kimseye çektirmesin Allah.Benim daha çekeceğim var gibi bu dişlerden.20 Eylül'de ameliyat olcakmışım.:S Hala korkuyorum,tırsıyorum...
    Umarım dediğin gibi anlayışlı,eli becerikli,işini bilen ve gülen bir doktor yapar ameliyatımı.

    YanıtlaSil
  4. Bu arada olmasın ama eğer yine diş problemin olursa Ege Üniversitesinden ziyade Konak Diş Hastanesini tavsiye ederim.Ege'de stajyerlere yaptırıyorlar çoğu işi.Diş çok hassas bi olay.İşinin ehli olanlar yapmalı.Mediko da ufak tefek işler için uygun bence.Dolgu ya da diş çekimi gibi.Onun haricinde gitmem asla.
    Ayrıca ihtiyacı olanlar için Konak Diş Hastanesi'nde tüm çene filmi de çekiliyor.Ancak belirtmem lazım ki sabah erkenden gitmeniz lazım.:D

    YanıtlaSil
  5. Peki şuan dişlerin nasıl? umarım sorunların çözülmüştür. ben de kanal tedavili dişime kaplama yaptırıcam ama çok korkuyorum sonuçta diş sağlam değil..

    YanıtlaSil
  6. Şu an gayet memnunum. Herhangi bir sorun yok. Benim dişim de sağlam değildi. Dişi zaten baya bir ufaltıyorlar. Sağlam olmayan yerleri gidiyor. Eskiden o dişimle ısıramazdım hiç, şimdi tost, erik, her şeyi ısırabiliyorum. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  7. Çok sevindim memnun olmana. Kanal tedavili dişe kaplama yaptırmak ömrünü kısaltır diyen doktorlar var kaplama dışında başka öneriler var ne yapıcağımı bilmiyorum doğrusu her kafadan başka ses çıkıyor.. sen kaç yıldır kaplamalı olarak kullanıyorsun dişlerini ?

    YanıtlaSil
  8. Dişin ömrünü mü kısaltırmış? Duymamıştım bunu. 7 yıldır kullanıyorum ben.

    YanıtlaSil
  9. her doktor başka şey söylüyor açıkçası.. sağlam diş olsa kısaltmaz ama kanal tedavili diş yıpranmaya açık diyorlar. Kararsız kala kala yıllardır erteliyorum. Ertele ertele nereye kadar dediğin doğru..

    YanıtlaSil
  10. Bu durumda ne desem bilemedim. Yanlış yönlendirmek istemem. Çok geçmiş olsun.=)

    YanıtlaSil
  11. Bende de var çürük 2 3 güne kadar bende gidicem ama nasıl gidicem bilmiyorum kararsızım, korkuyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter