Geriye Dönüş Makinesi


"  Error error.Aradığınız sayfaya ulaşılamıyor.Kaldırılmış olabilir,bozulmuş da olabilir."  yazısıyla karşılaştığınız an hayalleriniz yıkılır.Hele ki önemli bir araştırma üzerindeyseniz ve Google'da arattığınız kriterleri,artık olmayan meşhur dosya birebir karşılıyor ise daha da üzücü olur.O an keşke bu belgeyi okuma imkanım olsaydı dememek için şu program yararlı olabilir.

www.archive.org sitesindeki  geriye dönüş makinesi ile ulaşamadığımız bağlantılara,sayfalara kısmen de olsa ulaşabiliriz.Bu makine İnternet'in neredeyse tamamını arşivine eklemiş.(Türkçe belgelere pek rastlamadım)Veritabanı her ay 25 terabayt bilgi kaydediyor.

Benim derdim rapidshare sitesine verilen kırık linklerdi.Kırılmadan önceki hallerine ulaşma imkanı olup olmadığını merak ettim ve bu site sayesinde belgelerin eski hallerine ulaşabildim.Her belgeye ulaşılamıyor,sitenin tamamen ingilizce tabanlı olmasından kaynaklıdır sanırım.Zaten İngilizce arama yapıyorsanız sorun yok,belgeler elinizin altında sayılır.

Sitenin kurcalanacak çok şeyi var gibi gözüküyor.Ulaşılamayan belge kalmasın.:D

Not:Son incelemelerime göre 2010 yılında Rapidshare'den fazla bir arşivleme yapılmamış.Yapılsa güzel olurmuş.:D

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter