Bayrama Ait Ne Varsa

Bayram: Ulusal veya dinsel bakımdan önemi olan, kutlanan gün.Bir diğer anlamıyla sevinç.

Evet bugün bayram,önümüzdeki 2 günde de devam edecek.Gerçi çok klasik olacak ama eskide kalmış çoğu şey.En azından benim için öyle.Sadece küçüklüğümde dolu dolu yaşadığım birkaç bayramı hatırlıyorum.Güzel giysiler giyerdik,saçlar daha özenli yapılırdı(annem tarafından:D) Sonra akraba akraba gezerdik.Küçüklere harçlık verilirdi tabi.Ama hiçbir zaman aman aman denecek kadar paralar toplamadım.Az olurdu ama çok mutlu ederdi beni.Eve dönünce de bir çanta dolusu şekerim ve çikolatam olurdu.Önce çikolataları yerdim.:D Çocukken de aynıymışım.Şimdi de olsa aynısı yapardım.:D

Bugün de bayram ama eskisine göre arada çok fark var.Bayramın anlamı sevinçti demi?Peki sevinci yaşadık mı?İşin aslını söylemek gerekirse zoraki yaşanan bir sevinç vardı üzerimizde.Bari bugün kafamız rahat olsun demenin hatrı için yaşadık bugünü.KPSS atamalarının yapılamaması her geçen gün canımızı sıkıyor.Elden bir şeyin gelmemesinin üzerine yetkililerin de doğru düzgün bir şeyler yapmaması daha da can yakıyor."Amaaan eninde sonunda yapılacak atamalar." diyenler neyin ne olduğunu bilmiyor bence.

Bu can sıkıntısıyla atladık otobüse, gittik Alsancak'a.Kordon'da deniz havasını içimize çektik.Dalgalıydı deniz,sular kollarımızı ıslattı bazen.Sonra ilerden müzik sesleri duyulmaya başladı.Tabi İzmir'in kurtuluşu da bugün olunca burada çifte bayram yaşanıyor.O da ne?Sertab Erener'in sesi geliyor.Playback falan diye düşünürken birden görünüverdi sahnede.:D Prova yaparlarken denk geldik ve izlemeye başladık."Rengarenk" ve "Açık Adres" şarkısını canlı canlı dinledikten sonra yürümeye devam ettik.Sonra da bayramı bitirdik.Hepsi bu.Eski bayramlara göre arada çok fark var ama alışıyor insan her şeye.

Abimin cümleleriyle bitiriyorum bu yazıyı.

İnsan ne kadar çabalasa da zorlasa da kendini, içinde sıkıntı varken, belirsizlikler içindeyken gönlünce yaşayamıyor bayramı. "Her şeye rağmen" diye başlayan cümleler dahi kuramıyor insan hayatının devamını nasıl getireceğini bilmeden. Son bir çabayla söyleyebiliyorum bunu: "Her şeye rağmen bayramınız kutlu olsun."

Yorumlar

  1. Evet tam da böyle, artık bayramlar:) Bizle beraber dünyada değişmiş sanırım... Ondan artık eskisi gibi sevinçli değiliz bayramlarda...

    YanıtlaSil
  2. Şarkıdaki gibi.Biz büyüdük ve kirlendi dünya.Aslında hep mi kirliydi biz mi yeni farkediyoruz?Büyümek de kötü,çocuk kalmak vardı."Büyümekle çocukluk etmişiz."

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter