C#: Yeni Başlayanlar İçin-3- (Delegate Metodu)

Gün geçmiyor ki yeni bir şeyler öğrenmeyelim.Adım adım C# maceramda yeni bir bilgi daha öğrendim. Codeblocks'ta C ve C++ ile görsel olmayan projeler yazdığımdan görselliğin güzelliğine hayranım şu aralar.:D Çok yaygın kullanılır mı kullanılmaz mı,yerine kullanılan başka bir hali var mıdır bilmiyorum ama kullanımını öğrenince pek bir mutlu oldum.:D Peki ne bu öğrendiğim şey.Delegeler(Temsilciler) konu başlığı altında delegate metodu.

Bir olayın gerçekleşmesi için,birden çok fonksiyonu çağırmak için kullanılan metod.Örneğin bir butona tıkladığımızda birden fazla metod çağrılması gibi.Bunun için delagate delegeleri kullanırız.

Kullanımı da şöyle:Projemizdeki Bilgi sınıfındaki ard arda  kullanılcak olan metodlarımız şöyle olsun.(metodBir,metodIki)
class Bilgi
    {
        public void metodBir()
        {
            System.Windows.Forms.MessageBox.Show("Bugün pek sıkıcı bir gün.");
        }


        public void metodIki()
        {
            System.Windows.Forms.MessageBox.Show("Ama yine de idare eder.");
        }
    }
Bilgi sınıfındaki metodlar tamamsa forma bir tane buton ekleyip,çift tıkladıktan sonra buton olayının kodlarını yazıyoruz.
      public delegate void Delege();
        //delegeate durumunu oluşturuyoruz...

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Bilgi delegeKullanımı = new Bilgi();

            Delege delegeKullan = delegeKullanımı.metodBir;
            delegeKullan += delegeKullanımı.metodIki;

                      delegeKullan();
                   }

Delegate kullanımında bir metodun çalışmaması,atlanmasını istiyorsak ;
delegeKullan -=delegeKullanımı.metodIki;
 bu şekilde yazmamız metodu çalıştırmayacaktır.:D

Ayrıntılı bilgi için buraya buyrun derim ben.:D

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter