Referandum Özel


Facebook ve Twitter'da referandum ile ilgili birçok paylaşımda bulundum ama blogumda henüz yer vermemiştim.Bugüne kısmetmiş.Benim ne diyeceğim belli.Hatta Metin Uca'nın da dediği gibi besbelli.Ben "Hayır" diyorum.Neden mi?
Hayır diyeceğim.Çünkü eğer "Evet" dersem Recep Tayyip  , "  Hayır"   dersem ülkem kurtulacak.Büyük yalanlar söylendiği için hayır diyeceğim.Çünkü oy alanlar ortada.Demokratikleşeceğiz deyip hala hakimler ve savcılar yüksek kuruluna devlet memuru müsteşarlarının başkanlık ettiği bir sistemden söz ediyoruz.Kişisel başvuru hakkının kaldırıldığı,danıştayda yasal olarak kamu yararıyla iptal yapılamadığı bir anayasa düzenlemesinden bahsediyoruz.Bugüne kadar çok anayasa düzenlemesi yapıldı ve hiçbiri böyle bir keskinleşme noktasına gelmedi.Bu hayırda hakkaten çok önemli bir hayır var.Ve şunu gördüm.Taksim'de şunu gördüm.200 kişilik,kandırılmış,zavallı çocuklar grubu.Atatürk heykelinin başına,evet şapkası geçirmeye çalışıyorlardı.Bu gücü nereden aldılar?Bu cüreti nereden aldılar?Kimden?Boş vakitlerinde ağlamak dışında,civan padişahım deyip arkasından koşturan tuhaf adamlardan mı ,gelgit karakterlilerden mi?Kimden aldılar bilmiyorum.Ama şunu biliyorum.Faşizmde,kurucusunun,Hitler'in çok iyi bir lafı var."Yalan ne kadar büyük olursa,kandırması da o kadar kolay olur."Bence kandıramayacaklar bu halkı.


Bu anayasa değişikliği o kadar önemli ki,olmaması gereken bir parti çatışmasına dönüştü.


Ancak bundan önce de anayasa değişikliği yapıldı ve hiç bu noktaya gelmedi.83 Anayasası'na %97 evet dedik ama hala onun sorunlarını yaşıyoruz.Bu anayasanın 12 Eylül anayasasından daha geri olduğu meydanda.Uzlaşmadan getirdiler,dayattılar,muhalefetin sesini dinlemediler.Soruyorum ya büyük kentlerdeki astığınız evet afişleri için ne kadar para harcadınız,bi açıklasanıza be Akp.Bi görelim bakalım ne kadar harcama yapılmış ve bu para nereden geldi?Çok merak ediyorum.Çünkü bilinçaltımıza ve korkularımıza sesleniyorlar.Evet çıkmazsa hadi beni bertaraf edin o zaman.Ben bertaraf olmak istiyorum.Böyle bir şey olabilir mi?Başbakan dedi ki:"Taraf olmayan,bertaraf olur.".Böyle terbiyesizlik olur mu?Eğer burda evet çıkarsa RTE'yi her gördüğümüzde kollarımızı uzatıp "Yaşa Recep Bey" diye bağırmak zorunda kalacağız.O noktaya doğru gidiyoruz.Kişisel bir faşizme gidiyor.

Metin Uca durumu çok güzel anlatmış. Darbe anayasası kalkacak ,her şey çok güzel olacak inancındaki kişileri gerçekten anlamıyorum.Değişecek olan maddeleri,taraflı tarafsız yayın yapan gazeteleri,dergileri takip etmeye çalıştım hep.Ne Akp,ne Chp,ne Mhp ne de diğerleri.Hiçbirinin taraftarı değilim.Hepsinin yanlışları var.Zaten bu referandumda partiler aşık atmıyorlar.Olması gereken bu ama olan bu değil.Olay cılkından çıktı.

Darbe anayasası kalkacak,etkileri yok olacak diyenlere sorarım.YÖK(şimdilerde soruların çalınması ya da bilerek belli kesimlere dağıtılması sonucu binlerce gencin hayallerini yıkan kurum.) darbeden sonra kurulan bir kurum değil mi?Haydi bakalım darbelerin etkilerini kaldırma konusundaki fikirleriniz samimiyse gelin kaldırın YÖK'ü.Ama Akp hükümeti ne yaptı?Kaldırmak yerine Anayasa Mahkemesi Seçim Kuruluna YÖK'ten 3 kişi gönderilmesini talep etti.

Peki Anayasa Mahkemesi neden bu kadar önemli?Hani anayasamızda güvendiğimiz,değiştirilemez dediğimiz ilk 3 madde var ya,Anayasa mahkemesinden çıkacak olan bir karar,Türkiye'yi parçalamaya yönelik özerklik kararı,bu maddeleri bağlamaz.Türkiye de bütün olmaktan çıkar.Bu yüzdendir ki Anayasa mahkemesinin 17 üyesinden 10'u yasama ve yürütme organından seçilecek.Bu siyasi iktidardır.Nerede kaldı yargı bağımsızlığı?

Evet diyecek olanlar diyorlar ya Anayasa Mahkemesi'ne bireysel başvuru hakkımız olacak.Bu şu demek oluyor.Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine başvuru halkın ortadan kalkıyor.


Kadına,şehitlere,yaşlılara vs. ayrıcalık getiriyoruz diyorlar.Bu kişilerin hakları zaten şu anki anayasa ile korunuyor.61. maddeye bakın.Göz boyamak için eklenmiş bir maddedir bu sadece.

Gelelim başka bir mevzuya.Zülfü Livaneli 16 Kasım 2005 yılında bir köşe yazısı yazmış.Okuyalım.



Biraz tuhaf değil mi?Her şey gerçekleşmiş.Umarım (pek umudum olmasa da[sahtecilik karışacağı apaçık ortada olduğu için]) Hayır çıkar sandıklardan.2009 yılında Amerika'nın çizdiği yol haritası doğrultusunda Brüksel'de,Washington'da hazırlanan bir taslağa tabiki Hayır derim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter