Romatizma

Geçen gün bir arkadaşımla muhabbet ediyorduk.Dizlerinin çok ağrıdığından bahsetti.Sonra da "Yağmur yağacak."dedi.Ben şakasına söyledi zannedip,güldüm geçtim.Meğer ciddiymiş ve romatizma problemi varmış.Merak ettim,nasıl tedavi ediliyor bu romatizma dedim.Herkes ayaklarım ağrıyor,yağmur yağacak diye bahsediyor ama nedir işin aslı,merak ettim,anlat dedim
.
Romatizmanın bir sürü çeşidi varmış.Bizim en çok bildiğimiz eklem ağrısı olarak karşımıza çıkan,boyun,bel,diz vs. vs. ağrısı,eklemde iltihap gibi bir sürü belirtisi olan bir hastalık.Kişiye özel bir tedavisi varmış.Toplumumuzda yaygın olan,"Aa bende de romatizma vardı,doktor bana bu ilacı verdi,sen de kullan bak." cinsinden sözlere romatizma dahil hiçbir hastalıkta inanmayın.İlaç iyi gelecek olabilir,sizi sağlıklı bir şekilde ayağa kaldıracak olabilir ama unutmayın ki ilaçların feci derecede yan etkileri vardır.Romatizmayı iyileştirdim derken başka bir hastalığa yol açmayın.

Kronik bir hastalık olduğu için öncelikle,hastanın romatizmayla yaşamayı öğrenmesi gerekiyormuş.Panik yok.:D Bu şu demek oluyormuş.Sürekli olarak kendine dikkat edecek ve tedavisini aksatmayacak.Böylece sağlıklı bir insan gibi hayatına devam edebilecek.

Arkadaşım ilk başlarda romatizma için doktora mı gidilirmiş diyormuş.İhmal edince daha beter olmuş haliyle.Mecburen doktora gitmek zorunda kalmış.Şöyle bir uyarı yapmak istiyorum.Romatizmanın çeşitleri olduğundan bahsetmiştim başlangıçta.Bazı romatizma çeşitlerinde,tedavi yapılmazsa romatizma kalp kapakçıklarına yerleşip kalp romatizmasına dönüşüyormuş.Aman dikkat.Muhabbetin sonunda romatizmanın baya ciddi bir hastalık olduğunu farkettim.Gerçi parmağımız bile kesilse canımız orada oluyor.Her hastalık kötü.Siz siz olun,gidin doktora,kontrol ettirin kendinizi.Üşenmeyin.Sağlık ihmale gelmez.

Sağlıklı günler...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter