Vizeler Biter,Güzel Günler Bizi Bekler:)

Cumartesi saat 14:30 itibariyle vizeler bitti.Uzun zamandır ortalarda olmamamın sebebidir hain vizeler.Bayramı zehir etmesiyle kalmayıp 15 gün boyunca gün yüzü göstermediler. Toplamda 7 sınavı atlattım ama nasıl atlattığımı anlatmak kelimeleler ifade edilemez.:D Şunu anladım ki 3. sınıf gerçekten zor.Soyut düşünmek,verilen soruları hızlıca okuyup anlamak ve tasarım yapmak,az zamanda çok işler yapabilmek ve en önemlisi de kolunuza kuvvet gerekiyor.:D Şu anda sağ kolumda ufak çapta bir hasar var.1-2 hafta kalem falan tutamam sanırım.:D

Gelelim vize dönemine.Eğer ki alttan almam gereken bir ders olursa bu yazıyı okuyup neler olduğunu hatırlarım.Benim işime yaramazsa da alt dönemlerin işine yarasın.:D

İlk sınav "Bilgisayar Ağları".Tamamen ezber olan bir sınav.Ezberiniz kuvvettliyse şanslısınız.Herkes bu sınavın acayip ezber olacağını biliyordu ama bu kadarı da pes dedirtti.RS232 arayüzünü kullanan modeller cinsi bir soru vardı.Kalabalık algoritmalarından bir sürü soru beklerken ve tüm günümü onları öğrenmeye adamışken,1 tane bile çıkmaması üzücü oldu tabi.Siz siz olun,kitabın her satırını ezberleyin.Ezberci eğitime her ne kadar karşı olsam da,bu ders için mecburi bir şey.:D

2. sınav "Windows".Acayip kaliteli soruları olan bir sınavdı.Sınav esnasında hayalgücümün sınırlarını zorladım.İşe yaradı mı?Tabiki hayır.:D Kitaptaki bilgilerin tamamını biliyor olsan bile hiçbiri işe yaramayabilir.:D Zaten kitap açık bir sınavdı.Kitaba kaç kere baktım? 1 kere:D
Sorulara gelince,1. sorumuz; veri yapıları dersi için bir kütüphane oluşturulacak.Bu kütüphanede sıralama algoritmaları olacak,string,int,char yani veri tipi gözetmeksizin her tipi kabul edecek bir sıralama algoritmalarını içeren kütüphanemsi bir şey olacaktı.Soru metni uzundu baya,hepsini hatırlamıyorum ama genel olarak böyleydi.Generic ve Comparable kullanarak yapmaya çalıştım ben.Doğru mudur bilmiyorum ama soru hakkında az da olsa bilgi verebilir.
Bunun dışında hiyerarşilerle ilgili soru vardı.Interface kullanımıyla ilgili bir soruydu bu da.Windows ile ilgili başka bir şey diyemiyorum.Çünkü kötü geçen bir sınavdı.

3.sınav alttan aldığım Olasılık-İstatistik.Her zamanki olasılık işte.:D Aldım formül kağıdımı,girdim sınava.Hesap makinesiyle haşır neşir oldum baya.Sonuç iyi olur umarım.

Gelelim 4. sınava."Nesneye Dayalı Programlama".Nesneye Dayalı Programlama'nın inciğini cıncığını çıkartan bir sınavdı.2 saat 15 dakika sürmesine rağmen zaman yetmedi.Sınav hakkında bilgi almak isteyen olursa bana ulaşsın,burda yazmak zor bu sınavı.:D

5. sınav Aylin Hoca'mın meşhur "İşletim Sistemleri" sınavıydı.Beklenen bir sınavdı,en azından benim açımdan.Gerekeni yaptım,soruları cevapladım.:D Umarım doğrudur tabi.:D Soruları hatırlayamıyorum iyi mi:D Neyse hatırlayınca yazarım,kitabı açasım yok şimdi.:D

6.sınav "Veritabanı".Aman yarabbim,bildiğim her şeyi karıştırdım sınavda.4 soru vardı,sorular arasında koşuşturuken koptu her şey bir anda.1. soru EER diyagramı tasarlama ile ilgiliydi.2. soruda sorgular vardı.3. soruyu hatırlamıyorum.Kitapta Customer,Item diye bir örnek veritabanı vardı.Onunla ilgiliydi de gerisini hatırlayamıyorum.Sınavların etkisinden hala kurtulamadığım için böyle oluyor.Hatırlayınca hepsini yazacağım.:D 4. soru Relational Algebra konusuyla ilgili,verilen 2 sorgunun maliyet hesabının karşılaştırılmasıydı.

Ve geldik son sınava.Hocanın geç gelmesiyle rötarlı başlayan,en merak edilen sınavımız "Mikroişlemciler".Kitap açık bir sınav olmasına rağmen,benim yine işime pek yaramadım.Neden?Hocanın sorduğu tanımların hiçbirisi kitapta yoktu.:D Kendi de sınavda şöyle bir cümle kurdu."Kitabın açık olması bazen dezavantajdır?!!!.Tanımları kitaptan aramayın." Eh bunların finali de var diye umutlanarak bir vize dönemini daha atlattık.

Ortalamanın üstünde olmak dileğiyle,sınavları devam edenlere ve sınav dönemine yeni girecek olanlara başarılar dilerim...

Sınavlar yüzünden bayram tatili yapamamış ve yarın yine derslere gidecek olan mağdur öğrenci  yazdı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Falda Shrek Çıkınca

Veritabanı Vize 1. Sorusu ve Cevabı

Türkçe Twitter